Φροντίδα Υγείας

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

10 πράγματα που κάνουν κακό στην υγεία σου και δεν το ξέρεις!!!

Υπάρχουν πολλά πράγματα που γνωρίζουμε ότι δεν μας κάνουν καλό και επίσης κάποια που πιστεύαμε ότι μας βλάπτουν, αλλά στην πραγματικότητα μας ωφελούν. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν και αρκετά που μας φαίνονται απολύτως φυσιολογικά, όμως μας κάνουν κακό. Όχι αυτά καθ' αυτά. Όταν, όμως, γίνονται με λάθος τρόπο. Παρακάτω ακολουθεί μια λίστα με 10 παραδείγματα.

1. Το να τρώμε πάγο ή ποπκόρν

Το να αγοράζουμε ποπκόρν σε τεράστιες ποσότητες και να τα τρώμε βλέποντας κάποια ταινία στην τηλεόραση, στην πραγματικότητα κάνει πολύ κακό στην υγεία μας. Εύκολα κολλάνε στα δόντια μας, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε κάποια μόλυνση ή και σε σοβαρότερα προβλήματα, όπως ο καρκίνος. Ωστόσο, οι οδοντίατροι δεν φαίνεται να “αγαπούν” περισσότερο το μάσημα του πάγου. Σύμφωνα με αυτούς, το να τρώει κανείς ποπκόρν είναι σαν να τρώει πέτρα, ενώ ο πάγος σημαίνει “εύθραυστο”, γιατί μουδιάζει το στόμα και μειώνει την αίσθηση του πόνου. Οι οδοντίατροι δηλώνουν ότι εάν τα δόντια σας δεν είναι πολύ γερά, τότε παίρνετε μεγάλο ρίσκο αν τρώτε πάγο ή ποπκόρν, ειδικά σε περίπτωση που δαγκώσετε ένα πολύ σκληρό σημείο.

2. Το να πίνουμε πολύ νερό

Το πόσιμο νερό αποτελεί ένα από τα πράγματα που σίγουρα δεν θεωρείτε βλαβερό για σας. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι το να πίνετε πολύ νερό, μπορεί και να σας σκοτώσει. Πρόκειται για την ασθένεια που αναφέρεται ως “δηλητηρίαση του νερού” και μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη. Είναι σχεδόν απίθανο να το πάθετε αν κάθεστε χαλαρά σπίτι σας, αλλά αν κάνετε κάποια άσκηση, ειδικά μέσα στη ζέστη, και μετά πιείτε μεγάλη ποσότητα νερού, τότε βάζετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο. Το πρόβλημα παρουσιάζεται, επειδή αντικαθιστάτε το νερό που έχετε χάσει, όχι όμως και άλλους σημαντικούς ηλεκτρολύτες, όπως το νάτριο, γεγονός που οδηγεί το σώμα σας σε ανισορροπία. Ένας εύκολος τρόπος να αποφύγετε κάτι τέτοιο είναι τα αθλητικά ποτά, που και σας ενυδατώνουν και αναπληρώνουν τους ηλεκτρολύτες που έχουν χαθεί. Εάν είστε σπίτι σας, μπορείτε απλά μαζί με το νερό να φάτε μία μπανάνα ή κάτι αλμυρό, για να αντικατασταθούν τα επίπεδα καλίου.

3. Τα αντικολλητικά σκεύη (τεφλόν)

Το τεφλόν είναι ιδιαίτερα γνωστό για την αντικολλητική του επιφάνεια, όμως δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλές. Παρόλο που οι επιστήμονες δεν πιστεύουν ότι προκαλεί καρκίνο, παραμένει επικίνδυνο. Στην πραγματικότητα, στοιχεία τεφλόν έχουν βρεθεί μέσα στο αίμα ανθρώπων, στη σκόνη, σε τροφές, ακόμα και στο νερό των σπιτιών μας. Όταν το τεφλόν βρεθεί σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, η επίστρωσή του απελευθερώνει τοξικές χημικές ουσίες, που μπορούν να προκαλέσουν αρκετά προβλήματα. Επιστήμονες έχουν παρατηρήσει ότι μπορεί να βλάψει το ανοσοποιητικό σύστημα των ζώων, ακόμα και να προκαλέσει καρκίνο, αλλά δεν είναι σίγουροι πόσο μεγάλη ζημιά μπορεί να κάνει στον άνθρωπο. Μέχρι στιγμής, τα δείγματα δεν είναι πολλά, όμως στους περισσότερους Αμερικάνους έχει βρεθεί κάποια ποσότητα της τοξικής αυτής χημικής ουσίας στο σώμα τους.

4. Τα αντηλιακά

Ενώ τα αντηλιακά υποτίθεται ότι μας προστατεύουν από τους κινδύνους της ηλιακής ακτινοβολίας, έλεγχοι που έχουν πραγματοποιηθεί δείχνουν ότι τα περισσότερα περιέχουν επικίνδυνα συστατικά, γεγονός που δεν τα καθιστά καλύτερη λύση από το κάψιμο …Πολλές έρευνες έχουν δείξει, ότι οι ουσίες αυτές μπορούν στην πραγματικότητα να αυξήσουν τις πιθανότητες εμφάνισης όγκων στο δέρμα και ορμονικής ανισορροπίας στο σώμα. Επίσης, είναι γνωστό, ότι το σώμα χρειάζεται μια ορισμένη ποσότητα ηλιακού φωτός, ώστε να παίρνει τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη. Δεν χρειάζεται, όμως, μεγάλη ποσότητα και εδώ είναι το δύσκολο. Να βρεθεί η ισορροπία. Μερικοί ιατροί προτείνουν να αφήνεται το σώμα σας να πάρει το φως του ήλιου για περίπου 10 λεπτά και ύστερα να βάζετε αντηλιακό. Και φυσικά να προσέχετε το προϊόν που θα επιλέξετε να μην περιέχει τοξικά.

5. Το κιτρικό οξύ

Ενώ ορισμένα τρόφιμα που περιέχουν φυσικό κιτρικό οξύ είναι ευεργετικά για την υγεία μας, το κιτρικό οξύ αυτό καθ” αυτό είναι εξαιρετικά κακό για τα δόντια μας. Σύμφωνα με τους οδοντιάτρους, κολλά πάνω στο σμάλτο των δοντιών και το βοηθά να εξαπλωθεί, πράγμα ιδιαίτερα κακό για την στοματική μας υγεία. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, όμως, μόνο με τις τροφές, αλλά και με τα ποτά. Ακόμα και σε υγρή μορφή, το κιτρικό οξύ μπορεί να κολλήσει στο σμάλτο και να διασπάσει τη φυσική προστασία των δοντιών σας.

6. Το πεπιεσμένο ξύλο

Η φορμαλδεΰδη είναι ένα φυσικό χημικό, άχρωμο και χρησιμοποιείται σε διάφορα είδη, από κραγιόν μέχρι οδοντόκρεμες και πολλά άλλα προϊόντα. Εκεί, όμως, που εμφανίζεται περισσότερο είναι τα πεπιεσμένα προϊόντα ξυλείας, από ένα γραφείο μέχρι ένα τροχόσπιτο και σχεδόν όλα τα είδη επίπλων. Αποτελεί ένα ιδιαίτερα δημοφιλή τρόπο για να συνδεθούν μεταξύ τους τα διάφορα υλικά, πράγμα που τη καθιστά απαραίτητο στοιχείο μιας κόλλας. Παρόλο που οι επιστήμονες δεν έχουν ερευνήσει πολύ το θέμα, τουλάχιστον όχι όσο θα ήθελαν, μετά από μερικές μελέτες έβγαλαν το συμπέρασμα ότι το χημικό αυτό είναι καρκινογόνο για τον άνθρωπο. Ειδικά σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει σοβαρά βραχυπρόθεσμα προβλήματα υγείας.

7. Η ναφθαλίνη

Σε όλο τον κόσμο η ναφθαλίνη χρησιμοποιείται για την προστασία των ρούχων και άλλων αντικειμένων από τα παράσιτα, ιδιαίτερα τους σκώρους. Γι” αυτό και περιέχει φυτοφάρμακα. Παρ” όλα αυτά έχει ανακαλυφθεί ότι μερικά από τα συστατικά είναι αρκετά επικίνδυνα για εμάς, ιδιαίτερα για τα βρέφη, και οι μπάλες που συχνά χρησιμοποιούνται έχουν απαγορευτεί σε αρκετές χώρες. Συγκεκριμένα, οι μπάλες περιέχουν και κάποια άλλα τοξικά συστατικά, όλα εντομοκτόνα, τα οποία δεν πρέπει να εισπνέει ή να καταπίνει ο άνθρωπος με οποιονδήποτε τρόπο. Όπως προαναφέρθηκε, τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα και αν κατά λάθος καταπιούν μία τέτοια μπάλα, πρέπει άμεσα να μεταφερθούν σε νοσοκομείο.

8. Το αποβουτυρωμένο γάλα

Ενώ πολλοί πιστεύουν ότι το αποβουτυρωμένο γάλα αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να πάρει κανείς τις βιταμίνες, χωρίς τα λιπαρά, πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο καλό, όσο το πλήρες. Και ο λόγος είναι απλός. Για να αφαιρεθεί το λίπος που περιέχει το γάλα, αναγκαστικά έχουν αφαιρεθεί και πολλές σημαντικές βιταμίνες. Για να μην λείπουν οι βιταμίνες, σχεδόν πάντα αντικαθίστανται με συνθετικά. Επίσης, πολλοί κατασκευαστές, για να ενισχύσουν το αποβουτυρωμένο, χρησιμοποιούν μια κονιοποιημένη μορφή γάλακτος, που χρησιμεύει για την οξείδωση της χοληστερόλης που περιέχει το γάλα. Παρόλο που δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα σε ανθρώπους, ζώα που ήπιαν οξειδωμένη χοληστερόλη είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κάποια καρδιακή νόσο. Τα κορεσμένα λίπη μειώνουν την κακή χοληστερόλη και κατά συνέπεια τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή. Γι” αυτό πλέον προτιμούμε το πλήρες γάλα.

9. Το τζόκινγκ

Μπορεί ακόμα να είναι αμφιλεγόμενο, όμως το τρέξιμο μπορεί να σας κάνει καλό, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, αλλιώς μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο σώμα σας. Εάν τρέχετε γρήγορα και μεγάλες αποστάσεις, δεν κάνετε δηλαδή κανονικό τζόκινγκ, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να αποκτήσετε προβλήματα στις αρθρώσεις σας. Ως προς το τζόκινγκ αυτό καθ” αυτό, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός των σκληρών επιφανειών, πάνω στις οποίες το σώμα μας δεν είναι φτιαγμένο να τρέχει. Οι σκληρές επιφάνειες επηρεάζουν τις αρθρώσεις, ειδικά τα γόνατα. Εάν μάλιστα έχετε αρκετά παραπάνω κιλά, τότε πιέζετε περισσότερο τις αρθρώσεις σας και καλύτερο θα ήταν να μην τρέχετε, αλλά να περπατάτε.

10. Η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή

Προφανώς τώρα διαβάζετε το άρθρο αυτό από τον υπολογιστή σας, πράγμα αρκετά κακό για εσάς. Για αρχή, πολλές περιβαλλοντικές ομάδες έχουν διαπιστώσει ότι οι οθόνες περιέχουν σκόνη και τοξικές ουσίες, που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές νευρολογικές βλάβες. Πιο ενδιαφέρον ακούγεται το συμπέρασμα άλλων μελετών, βάση του οποίου το να κάθεται κανένας περισσότερες από τρεις ώρες μπροστά στον υπολογιστή την ημέρα, μπορεί να του αφαιρέσει έως και δύο χρόνια ζωής. Πιο συγκεκριμένα, όμως, μπορεί να βλάψει το σώμα μας ο τρόπος που καθόμαστε, τα μάτια μας το λαμπερό φως της οθόνης και τα χέρια μας το πληκτρολόγιο, προκαλώντας το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα. Οι γιατροί προτείνουν τα συχνά διαλείμματα (κάθε μισή ώρα), για να ξεκουραστεί το σώμα και τα μάτια σας.

Μήπως αλλάξατε γνώμη για τις συνήθειές σας;;


Πηγή : www.newsitamea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου