Φροντίδα Υγείας

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Ποια ηλεκτρονικά παιχνίδια κάνουν εξυπνότερα τα παιδιά;

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στρατηγικής μπορεί να ενισχύσουν την εγρήγορση του εγκεφάλου, σύμφωνα με νέα μελέτη!

Σε πραγματικό χρόνο τα παιχνίδια στρατηγικής μπορούν να ακονίσουν την ικανότητα των παιδιών να σκέφτονται λένε οι ερευνητές που συμμετείχαν στη μελέτη!

Όπως υποστηρίζουν παίζοντας ορισμένους τύπους βιντεοπαιχνιδιών είναι δυνατόν να ενισχυθούν οι ευέλικτες δεξιότητες της σκέψης ενός ατόμου!

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέες θεραπείες για άτομα με εγκεφαλικές κακώσεις ή καταστάσεις, όπως η διαταραχή Προσοχής (ADHD), υποστηρίζουν οι ερευνητές. 

«Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι τα βιντεοπαιχνίδια δράσης μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, αλλά η τρέχουσα εργασία διαπιστώνει ότι σε πραγματικό χρόνο τα παιχνίδια στρατηγικής μπορεί να προωθήσουν την ικανότητά μας να σκεφτόμαστε συνδυαστικά και να μαθαίνουμε από τα λάθη του παρελθόντος», δήλωσε ο Δρ Brian Glass , της Σχολής Βιολογικών και Χημικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου.

Για τη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν 72 γυναίκες που έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια για λιγότερο από δύο ώρες την εβδομάδα. Οι συγγραφείς της μελέτης δεν κατάφεραν να βρούν κανένα αρσενικό παίκτη που να πέρασε τόσο λίγο χρόνο παίζοντας βιντεοπαιχνίδια.

Οι εθελοντές έπαιξαν τα παιχνίδια για 40 ώρες σε διάστημα από 6 έως 8 εβδομάδες και υποβλήθηκαν σε τεστ "γνωστικής ευελιξίας".

Αυτά τα τεστ μετρούν την ικανότητα ενός ατόμου να προσαρμοστεί όταν υπάρχουν εναλλαγές μεταξύ διαφορετικών εργασιών και καταιγισμού ιδεών σε μια δεδομένη στιγμή για την επίλυση προβλημάτων, εξήγησαν οι Βρετανοί ερευνητές.

Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι έπαιζαν ένα συγκεκριμένο παιχνίδι στρατηγικής «StarCraft» ήταν πιο γρήγοροι και πιο ακριβείς στην εκτέλεση των καθηκόντων γνωστικής ευελιξίας από αυτούς που έπαιζαν άλλου τύπου ηλεκτρονικά παιχνίδια «The Sims».

Οι επιστήμονες με βάση τη συγκεκριμένη μελέτη τόνισαν ότι η γνωστική ευελιξία, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ανθρώπινης νοημοσύνης, δεν είναι ένα στατικό χαρακτηριστικό, αλλά μπορεί να εκπαιδευτεί και να βελτιωθεί με τη διασκέδαση και εργαλεία μάθησης όπως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Στόχος των ερευνητών τώρα είναι να εξετάσουν και να αξιολογήσουν αν αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι μόνιμα αλλά και με ποιο τρόπο θα μπορούσε να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη κλινικών παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση συμπτωμάτων που σχετίζονται με διαταραχή Προσοχής ή τραυματικές βλάβες του εγκεφάλου. 


Γράφει :  Ιωάννα Αλεξίου (Δημοσιογράφος)

Πηγή : www.doctorschannel.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου